piątek, 25 marca 2016

Sport dla niepełnosprawnych…

Los wyznacza im wiele przeszkód – nie żyje im się łatwo. Każdego dnia zmagają się z trudnościami, jakie przynosi im codzienne funkcjonowanie. Pomimo tego nie poddają się i próbują osiągać swoje cele. Dzięki determinacji i pasji odnajdują siłę, zrozumienie oraz poczucie, że przekraczają granice i łamią otaczające ich bariery. Często doświadczają przy tym bólu, nieobce są im porażki. Nie powstrzymuje ich to jednak od ciągłej walki i zmagań na boisku. Bo to właśnie sport jest dużą częścią ich życia, a dokładniej – hokej na lodzie.
Pierwszy raz spotkałam się z tym niecodziennym i zadziwiającym widokiem w wieku 11 lat, gdy na lodowisku w Elblągu w zawodach uczestniczył mój wujek wraz ze swoją drużyną. Na początku obie drużyny weszły na boisko i przywitały się. Zawodnicy zaczęli ściągać protezy, odłożyli kule i wjechali na boisko na tzw. sankach. Było to dla mnie coś zupełnie nowego i niespotykanego.
Kilka lat później, na Mistrzostwach Świata w Piłce Siatkowej na Siedząco 2014 w Elblągu, również kibicowałam wujkowi.  Byłam jeszcze bardziej zachwycona. Naszła mnie pewna refleksja – zrozumiałam, że nawet jeśli cały świat wydaje się być przeciwko nam, nie powinniśmy się poddawać. Doceńmy to, co mamy i sięgajmy po więcej. Działajmy, bo narzekając, nic nie zmienimy. Trzeba ustalać sobie cele i dążyć do nich – nawet jeśli nie jest łatwo.
Słowa nie wystarczają do opisu takiego meczu, dlatego zapraszam was do obejrzenia zdjęć i krótkiego filmiku. Mam nadzieję, że z czasem więcej ludzi pozna tę dyscyplinę sportu. Warto poświecić uwagę tym wspaniałym, pełnym motywacji i wiary ludziom. Nie pozostaje mi nic innego jak zacytować jednego z zawodników klubu IKS-Atak oraz kadry Polski w Piłce Siatkowej na Siedząco Jarosława Czyżewskiego – Na pewne zawody po raz pierwszy przybyła osoba tzw. pełnosprawna. Po pewnym czasie, zobaczywszy co mogą i potrafią osoby niepełnosprawne i jak dobrze sobie radzą, powiedziała: »Czym są nasze problemy i trudności życiowe w porównaniu z przeciwnościami losu, jakie muszą pokonywać te osoby?«. Niech to zdanie będzie zachętą do zainteresowania się sportem osób niepełnosprawnych.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz